مهندس جعفرزاده - مدیر فروش: 0540 230 0916
ایمیل: info@cariana.ir

فولکس ‌واگن می‌تواند در سال ۲۰۲۴ تسلا را شکست دهد

بلومبرگ مدعی شده است فولکس‌واگن در سال ۲۰۲۴ از تسلا عبور کرده و بزرگ‌ترین فروشنده خودروهای الکتریکی در دنیا خواهد بود.

 

این خبر مفصل نشان می‌دهد گروه فولکس‌واگن برای رسیدن به این هدف ۱۶ خودروی الکتریکی جدید را عرضه خواهد کرد. بلومبرگ قبلاً انتظار داشت این غول خودروسازی آلمانی در سال ۲۰۲۳ از نظر فروش تسلا را پشت سر بگذارد اما کارخانه‌های جدید تسلا در آلمان و تگزاس به این برند آمریکایی کمک خواهند کرد میزان فروش خود در یک سال آینده را افزایش دهد.

بلومبرگ اظهار می‌دارد گروه فولکس‌واگن در سال ۲۰۲۱ تعداد ۳۱۰ هزار خودروی الکتریکی را تحویل مشتریان اروپایی داده که به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از فروش ۱۷۰ هزار دستگاهی تسلا است. البته حضور فولکس‌واگن در آمریکا داستان دیگری دارد. این گروه خودروسازی به منظور تثبیت خود به عنوان پیشتاز بازار الکتریکی‌ها نیازمند تکرار موفقیت بازارهای اروپایی در سایر کشورها به ویژه چین خواهد بود جایی که فقط سهم ۳.۵ درصدی از بازار خودروهای الکتریکی را از ابتدای سال تا ماه آوریل دارد.

البته این تنها گروه فولکس‌واگن نیست که در بازار خودروهای الکتریکی رشد سریعی را نشان می‌دهد. بلومبرگ می‌گوید BYD چین امسال سومین سازنده بزرگ خودروهای الکتریکی در جهان خواهد بود و این موقعیت را تا سال‌های ۲۰۲۳، ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ حفظ خواهد کرد. به این ترتیب BYD می‌تواند بالاتر از شرکت‌های مشهوری همچون فورد، جنرال موتورز، چانگان، استلانتیس، جیلی، مرسدس بنز و تویوتا قرار گیرد.

نکته جالب اینکه طبق گفته بلومبرگ همه‌گیری خودروهای الکتریکی به اندازه پیش‌بینی‌های کارشناسان سریع نخواهد بود. در واقع این رسانه خبری می‌گوید خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۲۵ تنها سهم ۱۵ درصدی از بازار را خواهند داشت که نسبت به سهم ۶ درصدی سال ۲۰۲۱ رشد خوبی را نشان می‌دهد اما به اندازه پیش‌بینی‌ها نیست. چین همچنان مهم‌ترین بازار این خودروها خواهد بود چراکه سهم ۲۵ درصدی را در سال ۲۰۲۵ خواهند داشت. سهم خودروهای الکتریکی در بازار چین ۱۱ درصد در سال ۲۰۲۱ بوده است. همچنین پیش‌بینی می‌شود این خودروها در اروپا سهم ۲۰ درصدی را طی سال ۲۰۲۵ داشته باشند که نسبت به سهم ۹ درصدی سال پیش پیشرفت نسبتاً خوبی را نشان می‌دهد. انتظار می‌رود اواسط دهه جاری میلادی با عرضه طیف گسترده‌ای از پلتفرم‌های الکتریکی و پیشرفت‌های تکنولوژی باتری‌ها مصادف شود و به این ترتیب خودروهای الکتریکی ارزان‌تری تولید شوند.

اگرچه انتظار می‌رود برخی خودروسازان مطرح رقیب تسلا شوند اما افزایش فروش محصولاتشان می‌تواند با افزایش هزینه‌ها و کاهش سوددهی همراه باشد، مشکلاتی که تسلا آن‌ها را مدت‌ها پیش پشت سر گذاشته است.

پست قبلی

باندبازی در فروش اینترنتی خودرو صحت دارد؟

پست بعدی

هاچ بک جایگزین پژو ۲۰۶، در مراحل تولید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.