اخبار و اطلاعیه‌ها

خودروهای کارکرده ارزان تر از پژو ۲۰۷ در خارج از کشور

خودروهای کارکرده ارزان تر از پژو ۲۰۷ در خارج از کشور

در بازار آزاد امروز، مورخ ۶ تیرماه ۱۴۰۲، پژو ۲۰۷ با موتور TU5p حدود ۸۳۵ میلیون تومان قیمت دارد. هر دلار آمریکا نیز حدود ۵۰ هزار تومان است. بدین ترتیب، پژو ۲۰۷ در بازار داخلی با قیمت کمتر از ۱۷ هزار تومان معامله می‌شود. اگرچه با این پول نمی‌توان دست روی ماشین‌های خارجی باکیفیت دست‌اول گذاشت، اما بد نیست نگاهی به خودروهای کارکرده ارزان تر از پژو ۲۰۷ بیندازید.

شورلت کاماروی ۱۰ هزار دلاری (مدل ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵)، یکی از قدرتمندترین خودروهای کارکرده ارزان تر از پژو ۲۰۷ است که از یک موتور ۶.۲ لیتری ۵۸۰ اسب بخاری استفاده می‌کند. گشتاور ماشین به ۷۵۳ نیوتن مترمی رسد. تنها با ۵۰۰ میلیون تومان می‌توان صاحب این خودرو در خارج از کشور شد.

از دیگر ماشین‌های دست‌دوم ارزان تر از پژو ۲۰۷ دست‌اول ایران‌خودرو می‌توان به مدل ۲۰۱۳ خودروی لوکس لکسوس LS اشاره کرد که تنها ۹ هزار دلار (۴۵۰ میلیون تومان) است. این ماشین در عرض ۵.۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسیده و موتور ۴.۶ لیتری آن حدود ۳۸۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

یکی دیگر از خودروهای کارکرده ارزان تر از پژو ۲۰۷ در خارج از کشور، مدل ۲۰۱۱ بی ام و سری ۳ است که تنها ۴ هزار دلار (معادل ۲۰۰ میلیون تومان) قیمت دارد. این خودرو به موتور ۴ لیتری ۸ سیلندره مجهز بوده و قدرت آن ۴۱۴ اسب بخار است.

عاشقان خودروهای آمریکایی می‌توانند با ۷۰۰ میلیون تومان مالک مدل ۲۰۱۴ فورد موستانگ شوند، البته در خارج از کشور و به دور از دستورالعمل‌های قیمت‌گذاری، تعرفه‌های بازدارنده گمرکی، مالیات‌ها و عوارض جورواجور و در نهایت رانت خودرویی حاکم بر بازار کشور.

مدل ۲۰۱۶ مینی کوپر S از دیگر خودروهای کارکرده ارزان تر از پژو ۲۰۷ است که می‌توان آن را با قیمت ۸ هزار دلار در بازار دست‌دوم خارجی پیدا کرد. برای خرید این هاچبک کامپکت و دوست‌داشتنی تنها به ۴۰۰ میلیون تومان پول احتیاج است. علیرغم ظاهر کوچک و دل‌فریب، این هاچبک شهری به پیشرانه قدرتمند ۲۰۸ اسب بخاری مجهز بوده و می‌توان به سرعت ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

و اما یکی دیگر از گزینه‌های قابل‌ذکر در لیست خودروهای کارکرده ارزان تر از پژو ۲۰۷ هشتصد میلیون تومانی، نسل هفتم گلف GTI فولکس‌واگن است که در بهترین حالت با قیمت ۱۳ هزار دلار در بازار دست‌دوم پیدا می‌شود.

پست قبلی

مقایسه موتور Tu5 و Xu7p؛ کدام‌یک بهتر است؟

پست بعدی

رونمایی پارس خودرو از کراس اوور DL5

دیدگاهتان را بنویسید

کاریانا

 بزرگترین شهرک خودرویی کشور